Postanowiłem założyć temat, żeby zaoszczędzić powtarzania zadanych już pytań i trochę rozjaśnić kilka podstawowych kwestii dotyczących TS3.
Zapisywanie stanu gry
System zapisywania stanu gry trochę się zmienił. w TS2 zapisywaliśmy tylko wybraną rodzinę, teraz natomiast zapisujemy całą okolicę. Zapisany stan gry będzie możliwy do odtworzenia już na pierwszym ekranie, po ponownym uruchomieniu gry.
Konsola kodów
Tak jak w przypadku TS2, otwieramy ją kombinacją klawiszy CTRL + SHIFT + C. Wpisany tam kod zatwierdzamy klawiszem ENTER. Podstawowe, niekoniecznie przydatne kody poznasz wstukując w konsolce "help".
Tryb edycji miasta
Pozwala Ci na manipulowanie rodzinami zamieszkującymi miasto (przeprowadzki, łączenie rodzin, eksmisja) oraz dokonywanie zmian w parcelach (zmiana/budowa, przenoszenie, niwelowanie). Aby przejść do trybu edycji miasta, otwieramy listę menu opcji (klawisz F5) i wybieramy "Edytuj miasto". Mimo tego, nie można edytować terenu okolicy oraz znajdujących się tam obiektów, jak w TS2. Możesz budować i umieszczać obiekty tylko w obrębie parceli. Nie można również wyznaczać dodatkowych miejsc na parcele.
Przedłużanie życia
Tym razem gra oferuje taką możliwość bez uciekania się w kody. Z menu opcji (klawisz F5) wybieramy "Opcje...". W zakładce "Opcje gry" korzystamy z suwaka "Długość życia". Jeżeli to nie wystarcza, zawsze można odznaczyć opcję "Włącz starzenie się".
Zmiana rodzinki, czyli jak grać wieloma rodzinami w jednym mieście
Wiele osób ma z tym problemy, i trudno się dziwić. Jak wyżej, tym razem podczas zapisywania stanu gry, zapisujemy całe miasto, nie konkretną rodzinę. Nie znaczy to jednak, że dla każdej rodziny, którą chcesz grać, trzeba tworzyć nową grę i nowy zapis stanu gry. Możesz stworzyć kilka rodzin i grać nimi na przemian w jednym mieście, tym samym mieć dla wszystkich jeden zapis stanu gry. Licz się jednak z tym, że jeśli opcja "Włącz postęp historii" jest włączona, wszystkie pozostałe rodziny są sterowane automatycznie, więc wracając później do konkretnej rodziny, może się okazać, że coś/wiele się zmieniło. Aby przełączać się pomiędzy rodzinami, wystarczy w trybie edycji miasta skorzystać z przycisku "Przełącz aktywną rodzinę".
Simy "w skrzyni", czyli auto-wprowadzka
Tym razem simy/rodziny umieszczone w skrzyni potrafią samodzielnie zamieszkać w mieście. Nie wiem, na ile jest to rozsądne rozwiązanie, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że wówczas dołączają się do istniejących rodzin/domów, nawet, jeśli brak tam stosownych warunków (za mało łóżek), ale drobna uwaga z mojej strony: jeśli w skrzyni jest sim, którym chcesz grać lub którego chciałeś wprowadzić do miasta, ale gra zdążyła zrobić to za ciebie, nie wprowadzaj sima ze skrzyni, ponieważ będzie on tylko kolejną jego kopią. Wejdź w tryb edycji miasta, znajdź parcelę, do której został przyłączony i wyprowadź go stamtąd - opcja "Podziel rodzinę". Tym sposobem, simy nie tracą powiązań i znajomości z tym simem, a w mieście brak syjamskich bliźniąt. Wydawałoby się oczywiste, ale dla świeżynek - wówczas również dla mnie - niekoniecznie było.
Zmiana stylu, czyli zaprojektuj sobie wszystko?
Na tę opcję czekali chyba wszyscy, ale projektowanie - jak obiecali twórcy - wszystkiego, to niekoniecznie prawda. Projektowanie, inaczej nadawanie dowolnych tekstur na dowolne elementy. Wybieramy narzędzie projektowania (klawisz R) i klikamy na dowolny przedmiot czy element. Nie można niestety zaprojektować schodów oraz barierek, jak również płotów i ogrodzeń, co jest dosyć niekorzystne, nie tylko ze względów powtarzania kilku tych samych ogrodzeń do wyboru w innej kolorystyce. Poza tym, możemy projektować prawie wszystko! Poczynając od ubrań simów, poprzez meble, kończąc na tapetach czy podłogach. Szkoda tylko, że nie można narzędziem projektowania zmieniać dodatkowo kolorów kwiatów, ale przeżyjemy.
Płytki połówkowe i ćwiartkowe
O tej możliwości co prawda wspominają wskazówki, ukazywane podczas wczytywania się gry, ale tak na wszelki wypadek: podczas układania podłogi, możemy wykorzystywać płytki ćwiartkowe, dzięki czemu możemy uzyskać przeróżne efekty, a płytki połówkowe/ukośne możemy tworzyć bez ingerencji barierek.Wciskamy kombinację klawiszy CTRL + F, aby przełączać się pomiędzy trybami płytek zwykłych/ćwiartek.
Układanie obiektów "nie-do-siatki"
Bez żadnego kodu z boolpropem! Jeśli chcesz układać obiekty, bez dopasowania do siatki (która swoją drogą w TS3 jest dodatkowo dzielona na ćwiartki - bardzo korzystne rozwiązanie), wystarczy trzymać wciśnięty klawisz ALT podczas układania obiektów. Jest to bardzo przydatne szczególnie podczas aranżacji ogrodów, gdzie nieregularnie rozmieszczone rośliny - jakże śliczne w TS3 - nadają zielonym przestrzeniom naturalnego wyglądu. Jeśli to nie wystarcza, zerknij poniżej.
"moveobjects on"
Tak, tak, kody... I tym razem korzystamy z nagłówkowego kodu, jeśli chcemy aranżować ogrody lub otoczenie, wykorzystując "obiekt na obiekcie". Otwieramy konsolę kodów i wstukujemy "moveobjects on". Trzeba pamiętać, aby nie umieszczać drzwi i okien z aktywowanym kodem, ponieważ po jego dezaktywacji zdarza się, że okna i drzwi są dosłownie zamurowane. Zatem, jeśli korzystasz z tego kodu, koniecznie wstukaj "moveobjects off", jeśli rozmieszczasz drzwi/okna.
Pieniądze za kody
Nie, to nie kolejna akcja promocyjna lejsów. Jeśli brakuje ci gotówki, a niekoniecznie musisz grać uczciwie, otwierasz konsolkę kodów, i wstukujesz kolejno: "kaching" dla 1.000 simoleonów lub "motherlode" dla 50.000 simoleonów.
Dodatkowe ubrania
Wstukaj w konsoli kodów "unlockOutfits on", aby aktualna rodzina miała dostęp do wszystkich ubrań z poszczególnych awansów w pracy. Dodatkowo dzieci mogą przebrać się za roznosiciela gazet (strój z torbą). Ubrania możesz wykorzystywać jako "na codzień". Wszystko znajdziesz w szafie/komodzie.
47 years old Librarian Murry Cooksey, hailing from Windsor enjoys watching movies like "Craigslist Killer, The " and Lapidary. Took a trip to Kalwaria Zebrzydowska: Pilgrimage Park and drives a MX-6. kliknij tutaj
OdpowiedzUsuń